24.Reklamos istorija

Reklamos istorija

Kiekvienas kasdien matome dešimtis reklamų visose platformose, nes jų išvengti tiesą sakant beveik neįmanoma, nebent neskaitote laikraščių ar žurnalų, nesinaudojate internetu, nesiklausote radijo, nežiūrite televizijos ir neinate į lauką. Taigi, nesvarbu, ar jums jos patinka, ar ne, jos yra.

Tačiau kaip atsirado reklama?

Nuo egiptiečių plieno raižinių iki šiuolaikinės skaitmeninės eros reklama nuėjo ilgą kelią, siekdama sudominti pirkėjus. Pažvelkite į praeities ir dabarties reklamas. Pastebėsite, kad reklamos yra tos pačios, tačiau jų formos skiriasi. Senovėje pardavėjai žodžiu reklamuodavo savo produktus turguje. Vėliau jie pastebėjo, kad iškalti ženklai ir vėliavos veikia geriau. Vartotojai palankiai vertino iškaltus ženklus ir pardavimai didėjo.

Senovinė reklama

Reklamos istorijoje pirmoji rašytinė reklama rasta Egipto Tėbų griuvėsiuose. Tai buvo papirusas, kurį 3000 m. pr. m. sukūrė vergvaldys, bandydamas surasti pabėgusį vergą ir kartu reklamuodamas savo audimo dirbtuvę.

Aukso amžius

Radijo reklama pradėta transliuoti 1922 m. ir buvo labai populiari, nes leido įmonėms tiesiogiai perduoti savo unikalius pardavimo pasiūlymus vartotojams. Reklamuotojai pradėjo mokėti radijo stotims už reklamos transliavimą jų klausytojams.

Vėliau radijo reklamą pakeitė televizijos reklama, o pirmoji televizijos reklama pasirodė 1941 m. Laikrodžių bendrovė „Bulova Watch Company“ parodė pirmąją dešimties sekundžių trukmės televizijos reklamą, kurią Niujorke pamatė 4 000 žmonių. Taip prasidėjo reklamos aukso amžius, kai organizacijos daug investavo į reklamą, siekdamos išreikšti savo prekės ženklo unikalumą ir sudominti tikslinę auditoriją.

Internetinė reklama

Nuo 2000-ųjų pradžios internetas užvaldė mūsų gyvenimą. Interneto naudojimas tapo vis labiau paplitęs, o prekių ženklai tai įvertino kaip galimybę. Reklamuotojai pradėjo daugiau dėmesio skirti skaitmeninei reklamai. Šiandien matome įvairių rūšių reklamą: reklamą facebook, instagram reklamą, reklamą radijuje ir televizijoje, reklamą ant autobusų. Apie visas reklamos galimas formas rasite http://www.manomarketingas.lt/category/tiesiogine-rinkodara/

Pirmoji mobilioji reklama vartotojams buvo pristatyta 2000 m. pradžioje. Mobiliosios reklamos – tai unikalios formos, dydžio ir formato reklamos, pritaikytos tik mobiliesiems įrenginiams. Šios reklamos pasiekdavo vartotojus trumposiomis žinutėmis (SMS) ir nukreipdavo juos į prekės ženklo svetainę. Tai paskatino prekių ženklus kurti mobiliąją rinkodarą palaikančias strategijas.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>