Buhalterinės apskaitos tvarkymas – itin atsakingas ir svarbus įmonės veiklos procesas, kurio nesinori patikėti bet kam. Įmonė gali rinktis vieną iš trijų kelių – turėti asmeninį buhalterį, samdyti laivai samdomą buhalterį arba samdyti buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančią įmonę. Kaip išsirinkti?
Kurį variantą tvarkyti buhalterinę apskaitą rinktis, turi nuspręsti pati įmonė, atsižvelgdama į tam tikrus kriterijus ir veiksnius – įmonės dydį, finansinių veiksmų kiekį, dokumentacijos srautus, laiką, kurį reikia skirti visus šiuos procesus suvaldyti ir t. t.
Jei įmonė didelė ir joje vyksta daug finansinių veiksmų, verta įmonėje turėti asmeninį buhalterį, kuris visą laiką yra vietoje ir gali greičiau atlikti tam tikrus apskaitos veiksmus ir atsakyti į čia ir dabar iškilusius klausimus.
Jei įmonė nedidelė arba joje vyksta nedaug finansinių veiksmų, kai įmonei neapsimoka išlaikyti nuolatinės darbo vietos įmonėje, mokėti už programinę buhalterijos įmonę, leisti asmeninį buhalterį į įvairius mokymus ir kvalifikacijos kėlimo kursus, verta samdyti laisvai samdomą buhalterį arba buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančią įmonę. Nereikia baimintis, kad skubiai prireikus buhalterio konsultacijos, jos reikės ilgai laukti – šiandieninės technologijos leidžia su samdomu buhalteriu arba įmone susisiekti čia ir dabar, visi finansiniai veiksmai registruojami sistemoje, o buhalteris arba įmonė prie Jūsų dokumentų gali prisijungti nuotoliniu būdu, todėl viskas sutvarkoma greitai. Kartais net nepastebėsite, kad įmonėje neturite asmeninio buhalterio.
Taigi, įmonės buhalterijos tvarkymas reikalauja nuolatinio kvalifikacijos kėlimo, tobulinimosi ir nuolatinio domėjimosi buhalterinėmis naujienomis, todėl labai svarbu rasti tokį žmogų, nesvarbu, ar tai būtų asmeninis įmonės buhalteris, ar laisvai samdomas buhalteris, ar samdoma buhalterinės apskaitos paslaugas teikianti įmonė.