Paskutiniu metu pasirodė gana daug straipsnių apie automobilių ir jų dalių eksporto trikdžius į užsienį. Tiksliau – Ukrainą. Tačiau kadangi tai yra viena pagrindinių krypčių, kuri tenka lietuviams, natūralu, kad net ir maži nesklandumai kelia gana dideles problemas.
Žinoma, išplitęs koronavirusas sumažino automobilių dalių eksportą į užsienį, tad verslininkai, kurie dar tik galvoja apie šio tipo galimybę, natūralu, kad turi apgalvoti – ar ji pasiteisina.
Šių metų balandžio mėnesį fiksuojamas bene pats didžiausias kritimas, kuris siekė net iki 40 %. Žinoma, tikimasi, kad ilgainiui rinka atsigaus (ne tik Lietuvos, tačiau ir kitų šalių), tačiau abejojama – ar viskas įvyks taip greitai. Deja, viruso padariniai jaučiami iki šiol ir daugelis verslininkų baiminasi, kad tai tik pati pradžia. O kadangi eksportas sudaro nemažą dalį auto dalių gamybos našumo – reikia keisti savo verslo kreiptis ieškant taip tad dalis panaudoti Lietuvos rinkoje.
Galima drąsiai sakyti, kad auto dalių gamyba priklauso nuo viruso situacijos ir kuo ji blogės (kaip ir visas kitas eksportas) – tuo ir išvežamų dalių skaičiai bus kur kas mažesni.
Žinoma, mažėja ne tik eksporto kiekiai, tačiau taip pat didėja sergančių žmonių skaičius, tad fabrikuose – trūksta darbuotojų. Nors Lietuvoje ši programa nėra labai opi, tačiau pietų Europoje, kur aktyviai gaminami dideli transporto priemonių dalių kiekiai – vis aktyviau ieškoma darbuotojų ir deja, dėl sumažėjusių algų juos rasti yra labai sunku.
Ypač dideli nuosmukis yra matomas JAV ir Rusijoje, kurios yra didelės auto dalių eksportuotojos. Jose pervežimo mastai visiškai smuko, net sustojo. O tai – didelė žala ne tik verslui, tačiau ir šalies ekonomikai.
Pradėti verslą, kuris turės rinką – visada yra geras metas. Ir tuo pačiu ne visada verta remtis ekspertų patarimais, kadangi geras pasiūlymas visada turės pirkėją. Galiausiai, jeigu situacija yra vienoje Lietuvoje, tai dar nereiškia, kad kitose šalyse ji bus analogiška. Ne veltui dažniausiai laimi tie verslininkai, kurie dirba su keliomis rinkomis.