Net ir labai skirtingos, talentingos reklamos turi kažką bendro. Tai priemonės, kurios daro reklaminius pranešimus tikrai veiksmingus. Deja, dabar visi (ar beveik visi) mano esą reklamos ekspertai. Kasdien susidūrę su reklama, kiekvienas esame pasirengę iš karto paaiškinti, kas patinka, o kas – ne. Prie to prisidėjus reklamos agentūra, kurios dažnai save vadina „kūrybinėmis dirbtuvėmis“, strategiją, aišku, kodėl dauguma vadovų, atsakingų už reklamines kampanijas, skelbimus vertina „patinka ar ne“. Tačiau reklama nebūtinai turi patikti. Ji turi „parduoti“ prekę.
Ar visada aišku, kad reklama bus pelninga?
Reklamos kūrimas yra sudėtingas, mokslu pagrįstas procesas. Kad galėtų objektyviai įvertinti reklaminius pranešimus, vadovai, sprendžiantys, kur skelbti ar rodyti reklaminius pranešimus, turi turėti aiškų supratimą, kaip turi būti kuriami skelbimai. Beje, net ir tai negarantuoja kampanijos sėkmės. Reklamoje, kaip ir visoje rinkodaroje, negalima ignoruoti „atsitiktinio“ ir nenuspėjamo elgesio vaidmens. Tačiau kalbant apie reklamos kūrimą, klientai turi didelį pranašumą. Reklamos terpėje planuotojų skaičiavimai reikalauja labai kruopščios ir apgalvotos analizės, pakankamai atsiriboti nuo subjektyvių reklamos šedevrų vertinimų vertinant idėjas.
Paklauskite savęs, ar reklama patraukia akį?
Jei reklamos pradžia nepatrauks kliento dėmesio, jis liks abejingas tęsti. Ne, jums nereikia įspūdingų kadrų ir neįtikėtinų specialiųjų efektų. Lengvas būdas atkreipti žmonių dėmesį – paliesti jų problemas. Nerimaujate dėl grynųjų pinigų indėlių? Pavargote skalbti? Ar turite antsvorio? Kūrybinio vadovo užduotis – suprasti vartotojo problemą ir pasiūlyti jam ką nors naujo, neįprasto ir naudingo. Ar jūsų skelbimai pakankamai paprasti ir sąžiningi? Jei skelbimas sudėtingas, sunkiai suprantamas arba jame per daug informacijos, klientai tiesiog nesidomės juo. Nors reklaminė žinutė skirta dešimčių tūkstančių ar net milijonų auditorijai, ji turi išlikti asmeniška – tarsi konkrečiam asmeniui. Kalbėdamasis su vienu asmeniu reklamuotojas gali pritraukti daug žmonių.